Normal!?

Normal!? vad är det för ord!? vem är normal? är jag normal?
Dumt ord tycker jag själv, jag menar egentligen är ju ingen normal. Alla är ju olika och så har det alltid varit och så kommer det troligtvis alltid att vara.
När jag var mindre ungefär 8 år, så gick jag hos en doktor för att jag var väldigt kort. En gång så visade hon mig min kurva på en dataskärm på min längd, och sa "Här är den normala kurvan och här nere ligger du, du är alltså inte normal!". Jag blev förstås väldigt rädd och ledsen, jag trodde att jag var sjuk och att jag inte var normal och därför fick jag en väldigt dålig självkänsla.
Nu är jag 13 år och älskar mig själv för den jag är och har en riktigt bra självkänsla! jag tycker det är väldigt viktigt att man tycker om sig själv för den man är och att respektera varandra för de dem är.
Jag håller fast vid det som jag sa när jag var 3 "Man är som man är, jag är jag och du är du"

// Lajjla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0