Utstirrad

Puberteten kan både vara lite rolig och jätte jobbig.
Det är kanske lite spännande och man kan känna sig lite mer"vuxen". Men många tycker också att det är jätte jobbigt, man får värkar, det kliar när brösten växer osv.. Och det kan också vara jobbigt att vara sent eller tidigt utvecklad.
Jag kommer ihåg att i 3:an ungefär började några tjejer (som var lite tidigare utvecklade en oss andra) hoppa över att duscha, smita in till omklädningsrummen 5 minuter tidigare eller slöa tills alla var klara och hade gått. Först tyckte jag att det var lite löjlig. Men sen märkte jag att så fort dem bytte om stod ALLA och stirrade på dem. Bara för att det var lite mer utvecklade. Ingen menade ju något illa, några kanske till och med var avundsjuka. Men jag förstod att tjejerna som drabbades tyckte att det var jätte jobbigt. Dem stod antingen alltid invirade i handdukar och väntade eller så bytte de om inne på toaletten.
Och jag vet att såhär ser det nästan ut på alla skolor. Jag kan erkänna att jag också stirrade på de där tjejerna, nu skäms jag lite över det. Och det kan vara mins lika jobbigt för de som är mindre utvecklade man blir lite äldre. Men som tur är utvecklas vi alla. Vi blir alla kvinnor förr eller senare! xD
/Lilly

Kommentarer
Postat av: Shorty&Myzan

Tackar :D fin blogg ni har :D

2011-01-25 @ 22:47:22
URL: http://shortyochmyzan.blogg.se/
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Ska du göra något roligt till helgen då? :)

2011-01-26 @ 10:45:14
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0